Marzec u Ekoludków
Tematyka:
„Zwierzęta z dżungli i sawanny”
„Marcowa pogoda”
„Wiosenne przebudzenie”
„Witaj wiosno”
„Wielkanoc”
Dziecko:
- Rozpoznaje i nazywa wybrane zwierzęta egzotyczne
- Naśladuje zwierzęta w czasie zabaw, ćwiczeń gimnastycznych, zabaw pantomimicznych
- Wypowiada się na temat wyglądu poznanych zwierząt oraz jego cech charakterystycznych (poruszanie się, odżywianie, głos jaki wydaje oraz gdzie mieszka)
- Rozpoznaje i nazywa zjawiska atmosferyczne charakterystyczne dla poszczególnych pór roku (np. wiosna- roztopy, deszcz, wiatr)
- Wie, jakie są podstawowe potrzeby roślin potrzebne do wzrostu (światło, woda, gleba lub inne podłoże)
- Obserwuje rośliny w najbliższym otoczeniu, na placu przedszkolnym, podczas spacerów
- Obserwuje rośliny i dostrzega zmiany w ich wyglądzie
- Wyodrębnia części rośliny nazywając je (łodyga, liście, owoce, korzeń)j
- Wie, dlaczego niektóre rośliny i zwierzęta należy chronić
- Poznaje istotę zjawisk atmosferycznych poprzez eksperymentowanie (np. zjawisko tęczy)
- Próbuje wyciągać wnioski z obserwacji przeprowadzonych podczas eksperymentów
- Próbuje omówić cykl obiegu wody w przyrodzie