KOGO SPOTKAMY WIOSNĄ NA WSI
Witam kochane Czarodzieje:)
Mam nadzieję, że wszyscy jesteście zdrowi:)
No to zaczynamy:
- zabawa paluszkowa ” Powitanie paluszków”
rodzic pokazuje, w jaki sposób palce witają się ze sobą. Dzieci łączą ze sobą opuszki palców obu rąk: mały z małym, serdeczny z serdecznym, środkowy ze środkowym itd.
- ćwiczenia ortofoniczne na podstawie wiersza B. Szelągowskiej „Marsz dla wiosny”
rodzice przeczytajcie wierszyk i zapytajcie dzieci: Jakie zwierzęta chciały przywitać wiosnę? W jaki sposób to robiły?
Powtarzajcie wiersz, a dzieci fragment: Gę, gę, gę, ga, ga, ga! Kto melodię taką zna?
Idzie gąska po podwórku.
Za nią gąski – jak po sznurku.
Idą zgodnie i gęgają,
za swą mamą powtarzają.
– Gę, gę, gę, ga, ga, ga!
Kto melodię taką zna?
Mama gąska zagęgała,
bo przywitać wiosnę chciała.
Małe gąski też gęgały,
wiosnę także witać chciały.
– Gę, gę, gę, ga, ga, ga!
Kto melodię taką zna?
Nagle kogut ścieżką wąską
przybiegł za ostatnią gąską.
Gęgać nie potrafi wcale,
za to pieje doskonale!
– Gę, gę, gę, ga, ga, ga!
Kto melodię taką zna?
Nawet kotka, choć ciut głucha,
też muzyków chce posłuchać.
– Gę, gę, gę, ga, ga, ga!
Kto melodię taką zna?
- słuchanie wiersza H. Bechlerowej ” Na podwórku”
Na podwórku u Władka
jest wesoła gromadka:
długouchy pies Raczek
i króliczek, co skacze,
kurka pstra
i kotki dwa,
i na koniec łaciaty prosiaczek.
Ma ten Władek zmartwienie:
Raczek garnek stłukł w sieni,
kotek wełnę rozwinął,
spruł pończochę babciną,
drugi kot
wlazł na płot
i pobrudził łapkami pierzynę.
A od rana już kłopot:
trzeba mleka dać kotom,
barszcz zjada pies Raczek,
trawę królik, co skacze,
kurka pstra
owies ma,
a otręby w korytku – prosiaczek.
- rozmowa na podstawie wysłuchanego utworu
porozmawiajcie z dziećmi na temat wiersza, pytania pomocnicze:
− Jak miał na imię chłopiec z wiersza?
− Jak się nazywał pies Władka?
− Jakie jeszcze zwierzęta miał Władek?
− Co zrobiły zwierzęta?
− Co jadły zwierzęta?
- piosenka ” Dziwne rozmowy”
nauczcie swoich rodziców piosenkę, zaśpiewajcie razem z nimi, zatańczcie, naśladujcie zwierzęta występujące w piosence
- ćwiczenia karty pracy str. 34-35( w link-u)
− nazywajcie zwierzęta przedstawione na zdjęciach,
− podzielcie ich nazwy rytmicznie (na sylaby),
− naśladujcie głosy zwierząt przedstawionych na obrazku
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/oia-aplus-kp-2/mobile/index.html#p=1
- rozwiązywanie zagadek o zwierzętach
odgadnijcie zagadki czytane przez rodzica
Kolorowe ma piórka,
woła: kukuryku
i mieszka z kurami w kurniku. (kogut)
Wieczorem odpoczywa w stajni,
bo od wielu dni
ciężko pracuje
na swojej wsi. (koń)
Mieszka w chlewiku
i głośno kwiczy: kwiku, kwiku. (świnia)
Znosi jajka
i, choć nie szczerozłote,
to właśnie do niej idziesz,
gdy na jajecznicę masz ochotę. (kura)
To od niej mamy mleko,
i choć do pięknej jej daleko,
to nie tylko liczne łaty to sprawiają,
że gospodarze duży pożytek z niej mają. (krowa)
- zabawa ” Zgadnij co to za przysmak?”
ser żółty, serek topiony, mleko, masło ( oczywiście, jeśli macie)
kochane dzieci umyjcie rączki i poczęstujcie się produktami znajdującymi się na talerzykach. Po degustacji nazwijcie wszystkie produkty i opiszcie ten, który Wam najbardziej smakował (dzieci mogą uzasadnić swój wybór).
Jeśli dziecko ma alergię na produkty mleczne można zaproponować spróbowanie produktów zastępczych.
Można zakryć dziecku oczy, aby odgadywały jaki produkt próbuje.
Miłej zabawy:)