Kochane Misie
Witajcie Misie
Dziś zaczniemy nasze zabawy od ćwiczeń logopedycznych
Ćwiczenia logopedyczne usprawniające narządy mowy – język, wargi, żuchwę.
- Jajko – dzieci otwierają i zamykają buzię, układając wargi tak, aby były zaokrąglone jak jajko.
- Gorące jajko – dzieci nabierają powietrze nosem, a wypuszczają ustami, naśladując dmuchanie na jajka.
- Wkładamy jajka do koszyczka – dzieci unoszą język za zęby i zatrzymują go tam, a następnie przeliczają kolejne jajka, używając liczebników porządkowych.
- Rogi baranka – baranek wielkanocny ma okrągłe rogi – dzieci rysują językiem kółeczka, przesuwając jego czubek po górnej wardze i po dolnej wardze.
- Baranki na hali – baranki wędrują w górę i w dół, pasąc się na hali – dzieci opierają czubek języka raz za górnymi zębami, a raz za dolnymi zębami.
- Kura liczy kurczęta – dzieci dotykają czubkiem języka do każdego zęba w jamie ustnej: najpierw na górze, potem – na dole.
Zabawa rytmiczno-ruchowa
Powrót na swoje miejsce. Dzieci wybierają sobie dowolne miejsce w pokoju. Gdy usłyszą nagranie skocznej melodii, poruszają się w dowolny sposób. Podczas przerwy w grze wracają na swoje miejsce.
Rozwiązywanie zagadki B. Szelągowskiej Koszyczek.
Rodzic recytuje zagadkę i prosi dziecko o podanie rozwiązania.
To w nim leżą na serwetce jajka malowane,
a pośrodku, obok chlebka, spoczywa baranek.
(koszyk wielkanocny)
Rodzic opowiada o koszyczku wielkanocnym i wyjaśnia jego symbolikę
Wyjaśnienie ich symbolikę.
- Chleb symbolizuje ciało Chrystusa. Wkładamy go do koszyczka, aby zapewnić sobie dobrobyt i pomyślność.
- Jajka są symbolem nowego, rodzącego się życia.
- Wędlina jest symbolem dostatku, bogactwa i dobrobytu.
- Sól i pieprz symbolizują oczyszczenie, prostotę i prawdę.
- Baranek jest symbolem Chrystusa – Baranka Bożego, który zwyciężył śmierć. Wkładana do koszyczka figurka baranka jest zazwyczaj wykonana z cukru, czekolady lub chleba.
- Chrzan jest oznaką ludzkiej siły, którą chcemy mieć przez cały rok
Słuchanie wiersza A. Widzowskiej Wielkanoc.
Kurko, proszę, znieś jajeczka,
śnieżnobiałe lub brązowe,
ja z nich zrobię na Wielkanoc
cud-pisanki kolorowe.
Do koszyczka je powkładam,
z chlebkiem, babką lukrowaną,
potem pójdę je poświęcić z bratem,
siostrą, tatą, mamą.
Przy śniadaniu wielkanocnym
podzielimy się święconką
i buziaka dam mamusi,
zajączkowi i kurczątkom.
„Śmigus-dyngus!” – ktoś zawoła,
tatę wodą popryskamy,
mama będzie zmokłą kurką,
bo to poniedziałek lany!
Rozmowa z dziećmi na podstawie wysłuchanego wiersza.
- Z czego robi się pisanki?
- Co wkładamy do koszyczka wielkanocnego?
- Co robimy w lany poniedziałek? −
- Co wam się kojarzy ze świętami wielkanocnymi?
Drodzy rodzice proszę o wydrukowania obrazka. Zadaniem dzieci będzie połączyć liniami jajka od największego do najmniejszego, Pokolorować największą pisankę. Znaleźć dwie takie same pisanki
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/oa_kp_3_2/mobile/index.html#p=25
Pamiętajcie, żeby przynieść do przedszkola wszystkie Wasze piękne prace.
Życzę Wam dobrej zabawy