ELFY, SKRZATY, KRASNALE: Playtime- toys. Czas zabawy- zabawki. Zabawy kreatywne i ruchowe.
Playtime- toys. Czas zabawy- zabawki. Zabawy kreatywne i ruchowe.
Nowe słownictwo: bike(rowerek), boat(łódka), car(samochodzik), toy(zabawka), paints(farby), puppets(pacynki), train(pociag)
Słownictwo powtarzane: ball(piłka), doll(lalka), kite(latawiec), puzzle(puzzle), teddy bear(miś pluszowy)
-
Razem z dzieckiem/dziećmi siadamy wygodnie i machamy na przywitanie, wspólnie spiewajac piosenkę: https://www.youtube.com/watch?v=xb45zqo6DZQ
Hello, hello (wave, wave), children. Witajcie, witajcie (machamy ręka) dzieci
Are you ready to play? Gotowi do zabawy?
Hello, hello (wave, wave), children. Witajcie, witajcie (machamy ręka) dzieci
Let’s learn English today. Pouczmy się dzisiaj angielskiego
Hello, hello (wave, wave), teacher. Witaj, witaj(machamy) nauczycielu
We are ready to play. Jestesmy gotowi się pobawić
Hello, hello wave, wave), teacher. Witaj, witaj(machamy) nauczycielu
We speak English – HOORAY! Mówimy po angielsku- Hurra!
- Rozkładamy na podłodze karty(mogą być też wydrukowane ilustracje) z zabawkami, naszym dzisiejszym słownictwem: bike(rowerek), boat(łódka), car(samochodzik), toy(zabawka), paints(rysunki), puppets(pacynki), train(pociag). Razem z dzieckiem nazywamy zabawki. Chwalimy je i powtarzamy razem z nim. Następnie prezentujemy zabawki używając kart obrazkowych. Ustawiamy karty moze być to na tablicy lub na stoliku, potem podchodzimy do kart I udajemy, że sie bawimy. Dzieci powtarzają nowe wyrazy i wykonują odpowiednie ruchy.
- W celu utrwalenia słownictwa śpiewamy piosenkę i razem z dzieckiem wykonujemy odpowiednie ruchy: https://www.youtube.com/watch?v=eC4At91h5fU
Come, come (wave) -chodź , chodź (machamy)
Come, let’s play. -chodź, pobawmy sie
I’ve got a bike.-mam rower
Let’s ride today. -pojeździmy dzisiaj
Come, come (wave) -chodź , chodź (machamy)
Come, let’s play. -chodź, pobawmy sie
I’ve got a boat. -mam łodkę
Let’s play today. -chodź, pobawmy sie dziś
Come, come (wave) -chodź , chodź (machamy)
Come, let’s play. -chodź, pobawmy sie
I’ve got paints. -mam farby
Let’s paint all today. -Malujmy wszyscy dzisiaj
Come, come (wave) -chodź , chodź (machamy)
Come, let’s play. -chodź, pobawmy sie
I’ve got a puppets. -mam pacynki
Let’s play today. -pobawmy się dzisiaj
Come, come (wave) -chodź , chodź (machamy)
Come, let’s play. -chodź, pobawmy sie
I’ve got a train. -mam pociąg
Let’s play all today.- pobawmy się wszyscy razem dzisiaj
Dziecko/dzieci powtarzają, a następnie razem z rodzicem spiewają i wykonują odpowiednie ruchy.
- Teraz do zabawy włączamy wszystkie slowa, również te ze słownictwem powtarzanym. Rodzic rozstawia karty/ilustracje zabawek w różnych miejscach, a dzieci wskazują i podchodzą mogą też dotykać karty z odpowiednią zabawką. Rodzic wydaje polecenie: Point to the car- wskaż samochodzik, go to the bike-podejdź do rowerka, touch the paints- dotknij farb, show me the puppet- pokaż mi pacynkę.
- Rodzic pokazuje na migi, czym się bawi. Dzieci odgadują: Look at me(popatrz na mnie) What’s this?(co to jest) Dzieci zgadują It’s a puppet…-To jest pacynka itd.