EKOLUDKI On the farm- na farmie
On the farm- na farmie
Słownictwo nowe: a duck- kaczka, a cow- krowa, a horse- koń, a goat- koza, a sheep- owca, a hen-kura,
Słownictwo powtarzane: I’m great!(mam się świetnie), I’m fine! (u mnie dobrze), I’m okay!(u mnie jest ok), I’m happy! (jestem szczęśliwy), I’m wonderful today! (dziś u mnie wspaniale), I’m tired(jestem zmęczony), I’m bored (jestem znudzony), I’m angry (jestem zły), I’m very sad today (jestem bardzo smutny dziś), flower(kwiat), rain(deszcz), grass(trawa), nest(gniazdo ptasie), sun(słońce), tree(drzewo).
- Łapiemy się za ręce i jeśli jest nas wiecej stajemy w kółeczku. Witamy się słowami Hello kids!-Witajcie dzieci!, a dzieci odpowiadają Hello teacher- Witaj nauczycielu. How are you? Jak się masz? I’m fine, thank you- Dobrze dziękuję. Mozemy wykorzystać domowego pluszaka albo pacynkę i nakłonić dziecko, żeby się przywitało z pacynką/pluszakiem.
-
Powtarzamy piosenkę o emocjach: www.youtube.com/watch?v=xC3xSij7n4c
Hello, how are you? (cześć, jak się masz?)
Hello, how are you?
Hello, how are you?
I’m great! I’m fine! (świetnie, u mnie dobrze)
I’m okay! I’m happy! (u mnie ok, jestem szczęśliwy)
I’m wonderful today! (dziś u mnie wspaniale)
Hello, how are you? (cześć, jak się masz?)
Hello, how are you?
Hello, how are you?
I’m tired, I’m bored (jestem zmęczony, jestem znudzony)
I’m OK I’m angry (jestem OK jestem zły)
I’m very sad today. (jestem bardzo smutny dziś)
Hello, how are you? (cześć, jak się masz?)
Hello, how are you?
Hello, how are you?
I’m great! I’m fine! (świetnie, u mnie dobrze)
I’m okay! I’m happy! (u mnie ok, jestem szczęśliwy)
I’m wonderful today! (dziś u mnie wspaniale)
-
Wracamy do rysunków z poprzedniej lekcji. Prosimy dziecko, aby opowiedziało o swoim obrazku, przedstawiło go oraz nazwało poszczególne elementy za pocą słów: It’s…-To jest…, There is…- tam jest…
-
Teraz szykujemy obrazki ze zwięrzątkami na farmie:a duck- kaczka, a cow- krowa, a horse- koń, a goat- koza, a sheep- owca, a hen-kura. Słownictwo wprowadzamy w następujacy sposób: najpierw pokazujemy obrazek i mówimy co to za słowo, a następnie dziecko powtarza. Tak do momentu, aż będziemy widzieć, że dzieci pamiętają.
-
Śpiewamy wspólnie piosenkę o zwierzątkach na farmie: https://www.youtube.com/watch?v=yGYqxhyJEeA
A duck says quack.-kaczka mowi kwak
Quack, quack, quack
.But a cow says Moooooooooo.-a krowa mowi moooooooooo
How about you?- a ty?
A horse says neigh.- a koń mowi iiicha
Neigh, neigh, neigh.
A duck says quack.
Quack, quack, quack.
But a cow says Moooooooooo.
How about you?
A goat says naaah. -koza mowi naah
Naah, naah, naah.
A horse says neigh.
Neigh, neigh, neigh.
A duck says quack
.Quack, quack, quack.
But a cow says Moooooooooo.
How about you?
A sheep says baaah.-owca mowi baaa
Baaah, baaah, baaah
A goat says naaah.
Naah, naah, naah.
A horse says neigh.
Neigh, neigh, neigh.
A duck says quack.
Quack, quack, quack.
But a cow says Moooooooooo.
How about you?
A hen says says cluck,-kura mowi ko, ko, ko
Cluck, cluck,cluck.
A sheep says baaah.
Baaah, baaah, baaah
A goat says naaah.
Naah, naah, naah.
A horse says neigh.
Neigh, neigh, neigh.
A duck says quack.
Quack, quack, quack
.But a cow says Moooooooooo.
How about you?