EKOLUDKI- Kolorowy świat przyrody cz.2
Colorful nature- kolorowy świat przyrody. Zabawy z regułami. Nauka gier, które wymagają akceptacji i respektowania ustalonych reguł. Część druga.
Słownictwo powtarzane: I’m great!(mam się świetnie), I’m fine! (u mnie dobrze), I’m okay!(u mnie jest ok), I’m happy! (jestem szczęśliwy), I’m wonderful today! (dziś u mnie wspaniale), I’m tired(jestem zmęczony), I’m bored (jestem znudzony), I’m angry (jestem zły), I’m very sad today (jestem bardzo smutny dziś), flower(kwiat), rain(deszcz), grass(trawa), nest(gniazdo ptasie), sun(słońce), tree(drzewo).
Słownictwo nowe: hands up- ręce do góry, hands down-ręce w dół, look at left- patrz w lewo, look at right-patrz w prawo, clap your hands-klaszcz w dłonie, tap your feet- tup nogami, turn around- kręć się wkoło, sit down please- siadaj proszę
1. Na początek prosimy dziecko/ dzieci, by usiadły, i powtarzały nasze słowa i ruchy:
Hands up! (rodzic podnosi ręce do góry).
Hands down! (rodzic opuszcza ręce).
Look at the left! (rodzic wskazuje lewą ręką w lewą stronę).
Look at the right! (rodzic wskazuje prawą ręką w prawą stronę).
Clap your hands! Clap! Clap! Clap! (rodzic klaszcze w dłonie).
Tap your feet! Tap! Tap! Tap! (rodzic tupie nogami).
Turn around! ( rodzic obraca się wokół własnej osi).
Sit down please! (rodzic siada)
Podczas mówienia rymowanki używajmy odpowiednich gestów, które pozwalają dzieciom zrozumieć treść rymowanki oraz naśladować gestykulację.
-
Powtarzamy pieosenkę o emocjach: www.youtube.com/watch?v=xC3xSij7n4c
-
Jeśli jest w domu więcej domowników, możemy zachęcić ich do wspólnej zabawy w głuchy telefon. Dzielimy się na dwie grupy. Każda grupa siada osobno. Rodzic szepce ostatniej osobie wybrany wyraz poznany z lekcji, a następnie prosi, aby ,,podano” nazwę do przodu. Zwycięża grupa, która poprawnie poda najwięcej nazw, można tez wskazać właściwą kartę obrazkową. Jeśli nie mamy możliwości zorganizowania gry zespołowej mozemy tę grę zmodyfikować. Rodzic szepce do ucha wyrazy podane z lekcji w róznym stopniu, bardzo cichutko ipotem trochę głosniej, mozemy też głos modyfikować i udawać rożne smieszne głosy. Wtedy zadaniem dziecka jest odgadnięcie jak najwiekszej liczby wyrazów z lekcji. Gramy wtedy na zmianę z dzieckiem.
-
Zachęcamy dziecko/dzieci, aby wybrały karty wyrazowe. Karty wyrazowe/obrazkowe powinny przedstawiać wyrazy ze slownictwa powtarzanego: I’m great!(mam się świetnie), I’m fine! (u mnie dobrze), I’m okay!(u mnie jest ok), I’m happy! (jestem szczęśliwy), I’m wonderful today! (dziś u mnie wspaniale), I’m tired(jestem zmęczony), I’m bored (jestem znudzony), I’m angry (jestem zły), I’m very sad today (jestem bardzo smutny dziś), flower(kwiat), rain(deszcz), grass(trawa), nest(gniazdo ptasie), sun(słońce), tree(drzewo). Dziecko/dzieci kolejno pokazują i nazywaja swoje karty. Słowa nie muszą zgadzać się z obrazkiem. Pozostałe osoby mówią, czy to prawda czy fałsz. Jesli dzieci jest więcej mogą być podzielone na drużyny, nawet jednoosobowe, wtedy zabawa może przebiegać jako konkurs.
-
Rodzic rozkłada na podłodze karty obrazkowe. Na znak rodzica oraz hasło, np. nest, dziecko szuka odpowiedniego obrazka. Gdy wybierze prawidłową kartę, biegnie ustawić ją na tablicy lub stoliku. Za każdą dobrą odpowiedź można przyznać np. naklejkę lub pieczątkę. Grę można powtórzyć tak, aby dziecko musiało wysłuchać nie tylko pojedyncze słowa, ale rozwiązać zagadkę, np. It’s small. It lives in the nest. Oto inne przykłady zdań: It lives in the grass. I can see the sun. I can see the rain. I can see the sun. Trees grow. Grass grows. Flowers grow.