Easter- Wielkanoc ELFY SKRZATY KRASNALE
1. Na poprzedzające całą zabawę zajęcia przygotujcie torbę, do której wrzucicie związane z Wielkanocą przedmioty, np. mały koszyczek, duża pisankę, wielkanocnego zajączka i 10 (lub więcej, jeżeli macie) małych jajek (koniecznie tych samych, które później będziecie chować). Zaprezentujcie dzieciom słownictwo, wyciągając po kolei rzeczy z “magicznego worka” –
-
Easter bunny- wielkanocny króliczek
-
Easter egg- wielkanocne jajeczko
-
chick- kurczaczek
-
lamb- owieczka
-
chocolate eggs- jajeczka czekoladowe
-
chocolate bunny- króliczek czekoladowy
-
Easter basket- koszyczek wielkanocny
następnie ten pomysł wykorzystamy przy ćwiczeniu słownictwa, świetnie działa to z workiem à la worek na buty, przez który dzieci najpierw macają schowane w nim rzeczy i próbują odgadnąć co to może być, ale możecie wykorzystać równie dobrze pudełko.
2. Czas powtórzyć liczby 1- 10, zróbmy to w razem z królikiem. Liczymy razem z królikiem do dziesięciu, gdy w piosence pojawią się słowa:
-
hop- skaczemy,
-
run- biegamy,
-
stop- stoimy nieruchomo,
-
walk- spacerujemy
-
skip- podskakujemy
-
spin- kręcimy się
https://www.youtube.com/watch?v=Tyyh8rhwKQ8
kto nie ma dość skakania to może spróbować innej wersji piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=gPaaDjhVKqk
-
Kolejnym zadaniem są memory oraz gra w bingo. Zasady tej gry poznaliśmy już wcześniej. Tu możemy bezpiecznie i legalnie pobrać zarowno memory jak i bingo i poćwiczyć słownictwo razem z dzieckiem: http://www.male-duze.pl/2017/03/quick-easter-ideas.html
- What’s missing?
Razem z dzieckiem szykujemy wielkanocny koszyczek do którego wkładamy jajeczka, kurczaczki, króliczki, mogą być czekoladowe. Wkładamy minimum trzy przedmioty. Zabawę zaczynamy od słów ,,Close your eyes”- Zamknij oczy, w tym czasie zabieramy jeden wielkanocny przedmiot i pytamy ,,What’s missing?”- Czego brakuje?, w ten sposób powtarzamy kilka pierwszych słowek.
-
A teraz “wisienka na torcie”, czyli Easter Egg Hunt ;-)– można przeprowadzić ją w najprostszej formie – przed lekcją ukryć w pomieszczeniu 12 czekoladowych jajek, zostawiamy jedno by dzieci same doszły do tego co mają znaleźć, następnie rozdajemy im plastikowe kubeczki, które mają posłużyć za koszyczki i poprosimy by udały się na “polowanie”. Jedyne podpowiedzi, jakie od rodzica mogą dostawać, to ciepło/zimno(hot/cold) oraz kolory rzeczy, przy których można by znaleźć kolejne pisanki. Udanej zabawy.