Easter- Wielkanoc EKOLUDKI
Wielkanoc- Easter
1.Na początek poznajmy słowka związane z Easter- Wielkanocą:
- Easter bunny- wielkanocny króliczek
- Easter eggs- wielkanocne jajeczka
- chick- kurczaczek
- nest- gniazdo
- lamb- owieczka
- tulip- tulipan
- daffodil- żonkil
- chocolate eggs- jajeczka czekoladowe
- chocolate bunny- króliczek czekoladowy
- Easter basket- koszyczek wielkanocny
wymowę możemy poćwiczyć razem z nagraniem: https://www.youtube.com/watch?v=dSlu870DTwQ
2. What’s missing?
Razem z dzieckiem szykujemy wielkanocny koszyczek do którego wkładamy jajeczka, kurczaczki, króliczki, mogą być czekoladowe. Wkładamy minimum trzy przedmioty. Zabawę zaczynamy od słów ,,Close your eyes”- Zamknij oczy, w tym czasie zabieramy jeden wielkanocny przedmiot i pytamy ,,What’s missing?”- Czego brakuje?, w ten sposób powtarzamy kilka pierwszych słowek.
3. Karty obrazkowe z wielkanocnym słownictwem możemy również wydrukować i pobawić się z nimi w memory.
4. Czas na wiekanocną piosenkę. Ruszajmy się razem z dzieckiem. Słowa piosenki nie są trudne i możemy je śpiewać razem z pokazywaniem. Warto z papieru wykonać uszka, na przykład na opasce i założyć w trakcie piosenki, a z papieru lub materiału robimy ogonek taki jak u króliczka. Możemy zrobić jedna pare dla siebie kolejną dla dziecka.
https://www.youtube.com/watch?v=hb9tt7LiYrc
This is the way the bunny hops- Tak skacze króliczek
on Easter Day- w Wielkanocny dzień
This is the way he wiggles his nose- tak porusza noskiem
wiggle wiggle wiggle 2x- (ruszamy noskami)
on Easter Day
This is the way he flops his ears- a tak mu klapią uszka
flop flop flop (ruszamy uszkami)
This is the way he shakes his tail- tak rusza ogonkiem
shake shake shake (ruszamy ogonkiem)
5. Kolejnym zadaniem jest wykonanie ,,Spring Box” czyli wiosennego pudełka. W naszym pudełku będziemy zbierać różne przedmioty związane z wielkanocą oraz wiosną. Kluczowym jest, żeby to pudełko było dla dziecka ważne i chętnie do niego zaglądało. Gdy je zapełnimy pytamy dziecko co znajduje się w pudełku / What’s inside my Spring Box? Święta Wielkanocne wypadają zawsze na wiosnę, więc umieszczenie kilku związanych z nimi rzeczy w Spring Box będzie fajnym nawiązaniem do tego tematu. Kiedy zapoznamy już dzieci z wielkanocnym słownictwem możemy je uzupełniać o kolejne słownictwo związane z wiosną i naturą. Będąc z dzieckiem na spacerze możemy zbierać do pudełka zieloną trawę, kwiatka lub wykonać je w formie pracy plastycznej np. biedronkę lub chmurkę, słoneczko. Słowa które możemy wykorzystać ( sun- słońce, cloud- chmura, ladybird- biedronka, grass- trawa, flower- kwiat)
6. A teraz “wisienka na torcie”, czyli Easter Egg Hunt ;-)– można przeprowadzić ją w najprostszej formie – przed lekcją ukryć w pomieszczeniu 12 czekoladowych jajek, zostawiamy jedno by dzieci same doszły do tego co mają znaleźć, następnie rozdajemy im plastikowe kubeczki, które mają posłużyć za koszyczki i poprosimy by udały się na “polowanie”. Jedyne podpowiedzi, jakie od rodzica mogą dostawać, to ciepło/zimno(hot/cold) oraz kolory rzeczy, przy których można by znaleźć kolejne pisanki. Udanej zabawy.
7. Na koniec dla chętnych na więcej proponuję wspólne wysłuchanie wielkanocnej bajki w oryginale. Jest to przeurocza bajeczka czytana przez dziecko. Warto poświęcić chwilkę, aby jej posłuchać, jest to ważny element ,,osłuchania” się z językiem.