Dbajmy o przyrodę …
Kochane „Elfy”!
Z pewnością dużo obserwowaliście, chociaż tylko przez okno, przyrodę budzącą się do życia . Wiosna obudziła zwierzęta, drzewa, kwiaty, sprawiła, że wszystko zaczęło się zielenić. A tym samym pojawiły się nowe kolory w naszym otoczeniu: zielony, żółty, fioletowy. To kolory wesołe, a jakie kolory zaliczylibyście do smutnych? Z pewnością: szary, czarny brązowy. Do dzisiejszego zadania przygotujcie dwie białe kartki rysunkowe i kredki.
Będziemy dzisiaj rysować drzewa. Na jednej kartce narysujcie drzewo smutne.
- Czy smutne drzewo ma liście?
- Jakich kolorów użyjecie?
- Dlaczego drzewo może odczuwać smutek? (zadymione powietrze, zaśmiecone otoczenie)
Na drugiej kartce narysujcie drzewo wesołe.
Jakie w tym przypadku wykorzystacie kolory?
- Kiedy drzewo będzie radosne?(ma dostęp do słońca, wody, czyste powietrze)
- Jakimi drzewami wolelibyście się otaczać?
„Jestem drzewem” – zabawa oparta na dramie.
Dzieci ruchem interpretują ruchem i gestem opowiadanie wcielając się w rolę drzewa:
Wyobraź sobie, że jesteś malutkim drzewkiem (dziecko przykuca skulone). To małe drzewko zasadziły dzieci tuż na skraju lasu. Drzewko rosło powoli, powoli przez wiele, wiele lat (dziecko powoli prostuje się i wstaje z rękami w górze). Wiatr poruszał delikatnie jego gałązkami listkami( dziecko porusza rękami, nogi mocno przytwierdzone do podłogi). Zdarzało się że kiedy wiatr był w złym humorze, wiał z ogromną siłą i wtedy drzewo wyginało się na wszystkie strony, gałęzie pochylały się mocno, raz w jedną, raz w drugą stronę.( dziecko mocno się wygina nie odrywając stóp od podłogi) Drzewo najbardziej lubiło, kiedy padał na nie mały, delikatny deszczyk( dziecko uderza paluszkami o podłogę). Z radości wznosiło gałązki wysoko, wysoko i zdawało się, że jest coraz wyższe i wyższe (dziecko unosi do góry ręce , staje na palcach). Kochało też słoneczko, które łaskotało go swoimi promyczkami( dziecko unosi ręce ku górze, kręci nadgarstkami powietrzu).
Miłej zabawy!