Wiosenne prace w ogrodzie
Dzień dobry Ekoludki, witajcie w piątkowy poranek 🙂
Dzisiaj zaczniemy od zabaw ruchowych z poduszkami:
„W ogrodzie”- praca z obrazkiem.
Przyjrzyjcie się poniższej ilustracji:
Opowiedzcie o tym, co na niej widać:
- Co robi dziewczynka/Pani/Pan? (wskazujemy o którą osobę Nam chodzi)
- Jakie narzędzia ogrodnicze widzisz na obrazku?
- Jakie prace należy wykonać wiosną w ogródku?
- Czy wykonywaliście kiedyś prace w ogrodzie, pomagaliście przy takich pracach?
- Czy macie przy domu ogród? U babci/dziadka?
- Jak nazywa się osoba zajmująca się pracami ogrodniczymi zawodowo?
„Prace w ogródku” – zabawa naśladowcza.
Rodzic bądź opiekun opowiada historyjkę, którą dzieci ilustrują ruchem.
Przykładowa historyjka:
Przedszkolaki wybrały się do ogrodu. Wzięły ze sobą ciężkie skrzynki z narzędziami. Najpierw zgrabiły pozostałe po zimie liście i gałązki. Kolejno skopały ziemię, a następnie zagrabiły grządki. Do przygotowanej ziemi zasadziły cebulki kwiatowe. Mocno ugniotły ziemię, żeby cebulki dobrze się przyjęły. Następnie nosiły wodę w konewkach i podlewały zasadzone cebulki. Po wykonaniu prac dzieci zmęczone, ale zadowolone wróciły do przedszkola.
„Jakie to narzędzie?” – zabawa dydaktyczno-słuchowa.
Spróbujcie Kochani nazwać poniższe narzędzia ogrodnicze. Podzielcie ich nazwy na sylaby i głoski. Powiedzcie, do czego są potrzebne te narzędzia w ogrodzie.
„Narzędzia ogrodnicze” – zabawa ruchowa.
Dzieci poruszają się po pokoju w rytmie piosenki „Wiosenna poleczka”, której nagranie znajduje się poniżej. Na przerwę w muzyce rodzic wypowiada jedną z nazw przedmiotów poznanych w poprzedniej zabawie, a dzieci naśladują wykonywanie czynności danym narzędziem, np. kosiarka – udają, że koszą trawę, motyka – udają, że kopią ziemię, konewka – udają, że podlewają kwiaty itp. Zabawę prowadzimy 4-5-krotnie.
Ćwiczenia grafomotoryczne:
Rysuj po śladzie a następnie pokoloruj obrazek.
Przypominam, że ćwiczenia grafomotoryczne wykonujemy ołówkiem.
Pozdrawiamy Was cieplutko i życzymy udanego weekendu 🙂