Kraszanki, pisanki
Kochane Czarodzieje witam Was serdecznie i zapraszam do zabawy 🙂
- Rozmowa na temat: Jakie są jajka?
Jajka: kurze, kacze, przepiórcze, strusie (okazy)
rodzic rozbija na spodeczku jajko, wspólnie z dzieckiem ogląda żółtko i białko.
- Ćwiczenia słuchowe Co słyszysz?
rodzic wypowiada nazwy świątecznych jajek, podzielone na głoski i na sylaby, oraz ich kolory. Zadaniem dzieci jest odgadnięcie, o czym jest mowa (np. pi-san-ki, ż-ó-ł-t-y).
- Rozmowa na temat: Moja ulubiona… (na podstawie obrazków).
Dzieci oglądają obrazki i opowiadają, które pisanki/kraszanki podobają im się najbardziej oraz dlaczego ?
- Nasze jajko wielkanocne.
Kartka w kształcie jajka (o dużym formacie), kredki, farby.
Dzieci ozdabiają jajka według własnych pomysłów. Może to robić wspólnie z rodzicami
- Słuchanie piosenki Pisanki (sł. i muz. B. Forma).
https://www.youtube.com/watch?v=OTPObfVuHCY
Pisanki, pisanki,
jajka malowane
nie ma Wielkanocy
bez barwnych pisanek.
Pisanki, pisanki
jajka kolorowe,
na nich malowane
bajki pisankowe.
Na jednej kogucik,
a na drugiej słońce,
śmieją się na trzeciej
laleczki tańczące.
Na czwartej kwiatuszki,
a na piątej gwiazdki.
na każdej pisance
piękne opowiastki.
- Eksperyment: Jak sprawdzić, czy jajko jest świeże?
Dwie szklanki z wodą i dwa jajka: świeże i stare.
Nalewamy do obu szklanek wodę (po pół szklanki). Pokazujemy dzieciom dwa jajka i pytamy: Czy wiecie, po czym poznać, że jajko jest świeże? Dzieci wkładają do każdej szklanki po jednym jajku i obserwowują co się z nimi dzieje.
Czy w obu szklankach jajka zachowują się tak samo? Jajko, które jest
świeże, opada na dno, a to, które jest stare, unosi się do góry
Na popołudnie proponuje:
- Bajkę o Tradycjach Wielkanocnych
https://www.youtube.com/watch?v=giRwxyKTXcg
Miłego dnia 🙂