Witajcie drogie Smerfy 🙂
- Ćwiczenia słuchowe „Dzielimy na sylaby”.
Rodzic wypowiada sylabami słowa związane z Polską (np.: fla-ga, Wis-ła), a zadaniem dziecka jest podawanie całej nazwy.
- Słuchanie wiersza E. Stadmüller „Kim jesteś?”
– Czy wiesz, kim jesteś?
– To oczywiste!
– Co jest Ci bliskie?
– Znaki ojczyste.
Ojczyste barwy
– biało-czerwone,
ojczyste godło
– orzeł w koronie.
Ojczyste w hymnie
Mazurka dźwięki,
no i stolica
– miasto Syrenki.
I jeszcze Wisła,
co sobie płynie
raz po wyżynie,
raz po równinie,
i mija miasta
prześliczne takie.
Już wiesz, kim jesteś?
– Jestem Polakiem.
- Rozmowa na podstawie wiersza.
– O jakich znakach ojczystych jest mowa w wierszu?
– Jakie są nasze barwy narodowe?
– Jak wygląda nasze godło?
– Jaka się nazywa najdłuższa rzeka w Polsce?
– Kim jesteśmy, jeśli mieszkamy w Polsce?
- Oglądanie flagi i godła Polski.
Obejrzyjcie godło i flagę Polski, opiszcie ich wygląd i powiedzcie, gdzie można zobaczyć symbole narodowe.
- zabawa w kończenie zdań…
Rodzice wypowiadają kolejne zdania, a dzieci je kończą:
Kraj, w którym mieszkam, to…
Godło Polski przedstawia…
Flaga Polski ma dwa kolory: …
Gdy słyszymy hymn, musimy…
Nasze symbole narodowe to…
Kochane Smerfy czas na gimnastykę 🙂
Do ćwiczeń potrzebna będzie Wam piłka lub papierowa kulka oraz partner lub partnerka. Tak więc zachęć do wspólnych ćwiczeń Rodzica bądź rodzeństwo.
Gotowi?
- Na początek pomaszerujcie przez krótką chwilę w miejscu.
- Toczenie piłki do partnera. Jedna osoba z pary leży na brzuchu, trzymając piłkę lub papierową kulkę w dłoniach przed sobą. Druga osoba siedzi na piętach naprzeciwko pierwszej w odległości około 2 metrów. Pierwsza osoba podnosi łokcie nad podłogę i odepchnięciem toczy piłkę do drugiej osoby.
- Rzut piłki do partnera. Jedno dziecko leży na brzuchu, trzymając piłkę w dłoniach przed sobą. Partner siedzi w odległości około 2 metrów przed dzieckiem, przodem do niego. Dziecko trzyma piłkę, przenosi ją nad kark, unosząc łokcie nad podłogę, a następnie rzuca piłkę do partnera. Potem zamieniają się rolami.
- Podanie piłki bokiem. Dzieci siedzą z nogami wyprostowanymi, w rozkroku, tyłem do siebie, w odległości około 0,5 metra. Jedno dziecko trzyma piłkę w dłoniach. W parach wykonują skręt tułowia (jedno dziecko w prawo, drugie w lewo) z przekazaniem piłki partnerowi. Następnie wykonują skręt tułowia w przeciwną stronę z ponownym przekazaniem piłki.
- Rzucanie i łapanie piłki. Partnerzy chodzą po pokoju z piłką (papierowa kulą) w dłoniach. Podrzucają piłkę lub papierową kulę w górę i starają się ją złapać.
- Toczenie piłki wokół siebie. Dzieci siedzą z nogami wyprostowanymi i złączonymi. Każde z nich trzyma dłońmi leżącą na podłodze przy biodrach piłkę. Dzieci toczą piłkę po podłodze wokół bioder i wyprostowanych nóg. Po wykonaniu trzech okrążeni piłki w jedną stronę należy wykonać następne trzy okrążenia w stronę przeciwną.
Miłej zabawy🙂