Mieszkańcy łąki
Witajcie Skrzaty!
Jak Wasze dzisiejsze samopoczucie? Mam nadzieję, że wszyscy jesteście zdrowi i pełni energii oraz chęci do dalszych zabaw!
Na początek trochę się poruszamy, zapraszam do zumby:
Jak dobrze wiecie łąka to miejsce ukochane przez trawę, kwiaty i małe zwierzęta. Łąka to miejsce, w którym można o wszystkim zapomnieć, obserwując lot motyla lub licząc kopce kretów.
Najliczniejszą grupą, która zamieszkuje łąkę są owady. Bardzo różnią się od siebie wyglądem i wielkością, ale mają także cechy wspólne. Prawie wszystkie posiadają dwie pary skrzydeł. Jedynym wyjątkiem jest mucha, która ma jedną parę skrzydeł. Owady odgrywają w przyrodzie istotną rolę. Zapylają rośliny, oczyszczają glebę z różnych martwych organizmów, produkują np. miód. Wśród owadów są także szkodniki, które niszczą lasy, uprawy, zapasy zgromadzone przez ludzi. Często są także nosicielami różnych chorób.
Zapraszam Was teraz do obejrzenia filmu o łące i jej mieszkańcach:
Czas na zabawę „Czarowanie na łące”.
Będziemy się bawić, że dłonie rodzica otrzymały czarodziejskie moce i mogą zamienić dziecko w co tylko chcą. Zamieniamy dziecko w różne łąkowe zwierzęta np. motyl, pszczoła… Dziecko porusza się jak motyl itd. Później może być zmiana ról i to dziecko będzie nas zamieniać w różne stworzenia.
Na koniec proponuję Wam Skrzaty wykonanie pracy plastycznej pt.„Łąka”:
Potrzebne będą:
- błękitna kartka z bloku technicznego,
- biała kartka do zgniecenia,
- farby,
- patyczki higieniczne.
Białą kartkę papieru składamy w kulę, moczymy ją w zielonej farbie a następnie odbijamy na niebieskiej kartce. Czekamy chwilę, aż wyschnie. Na tak przygotowanej kartce stemplujemy patyczkami lub palcem kwiaty mocząc je w farbie i odbijając. Im więcej kwiatów tym ładniejsza łąka.
Karty pracy „Olek i Ada” cz.5 s. 40 i 41
Wykonaj zadania zgodnie z poleceniami.
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/oa_kp_5_5/mobile/index.html#p=36
Popołudniu:
- Zabawa „Prawda czy fałsz?”
Rodzic mówi zdania o łące a dzieci określają ich logiczność: prawda – podnoszą rękę do góry, fałsz – kładą ją na kolanach.
- Na łące rośnie wysoka trawa, a w niej są biedronki, koniki polne, motyle
- Pszczoły zbierają nektar z kwiatów i robią z nich lizaki
- Pod ziemią długie korytarze ryje kret
- Wiosną na łące dzieci lepią bałwana
- Po łące przechadza się bocian i szuka żabek na śniadanie
- A żabki chowają się przed nim w trawie i wołają kra, kra.
- Dla chętnych Skrzatów ekstra zadanie 🙂
Zabawa inspirowana metodą pedagogiki Marii Montessori „Grające szklanki”
Potrzebne będzie:
- 5 szklanek lub słoików takiej samej wielkości,
- woda,
- flamaster,
- kartki z numerami od 1-5,
- łyżka lub drewniana pałeczka.
- Proszę o ustawienie 5 naczyń kolejno obok siebie. Do naczynia nalewamy wodę – wlewając kolejno od najmniejszej ilości do największej. Można sobie pomóc wyznaczając poziom wody malując flamastrem linie od najniższej do najwyższej.
- Szklanki ustawiamy w odstępach ok 6-7 cm. tak, aby kolejno w naczyniach było coraz więcej wody.
- Przygotowane kartki z numerami należy położyć przed szklankami od 1-5.
- Uderzając pałeczką lub łyżką proszę, aby dzieci zagrały melodię:
- Numery naczyń 5,3,3 4,2,2 1,3,5 5,3,3 4,2,2 1,3,1
Poznajecie tę melodię? 🙂
Może teraz spróbujecie skomponować swoją własną muzykę?
Bawcie się dobrze Kochani, pozdrawiam Was cieplutko