Polska w Europie
Witam Was Kochane Skrzaty w piątkowy poranek 🙂
Zapraszam na Zumbę!
Drodzy Rodzice pamiętajcie, że aktywność fizyczna jest bardzo ważna. Ruch przy muzyce niesie szereg korzyści dla rozwoju dziecka. Poprawia jego ogólny stan zdrowia, wpływa na siłę mięśni i poprawną postawę, poprawia koordynację i płynność ruchu, ćwiczy kreatywność oraz poprawia nastrój 🙂
Poruszaliście się Kochani to teraz czas na zabawy słowotwórcze i logopedyczne. Wspólnie z rodzicami dokonajcie wyboru dla Was najciekawszych.
- Dokończ słowo:
Prowadzący – rodzic rzuca do dziecka piłkę podając jednocześnie pierwszą sylabę wyrazu. Dziecko ma za zadanie złapać piłkę i dokończyć wyraz. W nagrodę inicjuje dalszą część zabawy, rzucając piłkę do prowadzącego i podając pierwszą sylabę kolejnego wyrazu. - Zabawa artykulacyjna z wierszykiem „Ko, ko, ko, kwa, kwa, kwa, kto mój język zna?” (E.Stadtmuller):
Prowadzący mówi fragmenty wiersza (można pokazywać przy tym ilustracje), dziecko włącza się w odpowiednich momentach:
„Kotek miskę mleka miał, pyszne było – miauknął: ….. .
Piesek też by pewnie chciał. Szczeka głośno: ….., …, … .
Małej myszce ser się śni. Piszczy cicho: …, …, … .
Kurka zniosła jajek sto. Gdacze o tym: …, …, … .
Kaczka śliczne piórka ma. Kwacze dumnie: …, …, … .
Nad jeziorem żabek tłum kumka sobie: …, …, … „. - Echo – zabawa słuchowo – artykulacyjna:
Dziecko uważnie słucha i powtarza słowa mówione przez rodzica jak echo – pamiętając zarówno o artykulacji jak i natężeniu oraz tempie:
BANG! (głośno) BUNG (szeptem) BENG (szybko)
MORO (cicho) MURU (wolno) MERA (głośno) itp.
Dla lepszego efektu wyrazy powtarzamy. - Kołysanka – zabawa ortofoniczna:
Dziecko wybiera sobie lalę i siada na dywanie słuchając wskazówek rodzica:
Będziemy teraz usypiać lale. Śpiewamy naszej lali kołysankę ? 'aaa…..’. Ale lala płacze (’eee…’), więc misia bardzo to dziwi (’ooo…’). Próbujemy jeszcze raz uśpić lalę (’aaa…’), ale lala nadal płacze (’yyy…’). Śpiewamy nadal (’aaa…’) i w końcu lale usypiają. Musimy być więc bardzo cicho (’iii…’). Delikatnie odkładamy zabawki na miejsce. Zabawę powtarzamy. - Sprzątanie – zabawa ortofoniczno – ruchowa:
Dziecko słucha instrukcji rodzica, naśladując jednocześnie jego ruchy i wydając odgłosy związane z wykonywanymi czynnościami, np.: „Będziemy dziś porządkować nasz pokój. Pozbieramy zabawki – „hop – siup”, pościeramy kurze – „pucu-pucu”, wymieciemy śmieci z kątów – „szast – prast”, wyrzucimy śmieci do kosza – „bęc – bęc”, zetrzemy podłogi – „szuru – buru” i nasz pokój będzie lśnić!”. Tempo i nasilenie głosu można zmieniać. - O czym myślę?:
To trochę takie kalambury, ale bez pokazywania. „Ma łaty, daje mleko i je trawę” – proste: krowa. „Może być w różnych kolorach i pisać w różnych kolorach i najczęściej jest drewniane” – też proste: kredka. Ale „służy do robienia ciasta, ale nie tylko i bywa głośny”? Sami sobie odpowiedzcie na tę zagadkę ;). - Zadanie z * – Dokończ zdanie:
Może być naprawdę zabawnie 🙂 Jedno z Was zaczyna zdanie, powiedzmy od słowa „Kot”. Kolejna osoba musi dopowiedzieć kolejny element, czyli na przykład „Kot chodził”. I tak to się toczy. Na początku jest prosto, bo zdanie ma tylko kilka słów. Im dalej pójdziecie z tymi zdaniami, tym trudniej będzie (musicie zapamiętać całe zdanie – każdy z Was!). Jeśli ktoś skusi – zaczyna nowe zdanie. Z mojego doświadczenia wynika jedno: salwy śmiechu przy tej zabawie gwarantowane 😉
Za chwileczkę przejdziemy do zajęć plastycznych po hasłem „Piękny jest nasz kraj” 🙂
Zanim jednak wykonacie pracę, utrwalcie wiadomości o Polsce, odpowiadając na poniższe pytania:
- W jakim kraju mieszkasz? (w Polsce)
- Jakiej jesteś narodowości? (jestem Polką, Polakiem)
- W jakim mieszkasz mieście? (w Kołobrzegu)
- Jaki kolor ma flaga Polski? (biało -czerwony)
- Jakie miasto jest stolicą Polski? (Warszawa)
- Jaka jest najdłuższa rzeka w Polsce? (Wisła)
Jestem pewna, że na wszystkie pytania udało Wam się odpowiedzieć prawidłowo 🙂
Wykonajcie więc teraz pracę plastyczną.
Przygotujcie:
- widokówki lub zdjęcia z czasopism, przedstawiające różne miejsca Polski
- farby
- klej
Jeśli nie posiadacie widokówek lub zdjęć z czasopism w linkach poniżej przesyłam moje propozycje:
https://cdn.pixabay.com/photo/2017/07/24/19/46/mountains-2535842_960_720.jpg
http://kwestia.pl/wp-content/uploads/2018/05/Ba%C5%82tyk-640×360.jpg
https://www.tapeciarnia.pl/edycja,281326
Wykonanie pracy:
Na środku karki naklejcie wcześniej wycięte zdjęcie lub widokówkę. Następnie farbami domalujcie według własnego pomysłu z każdej strony zdjęcia brakujące elementy w taki sposób, aby z naklejonym obrazkiem tworzyły jedną całość.
Czekam oczywiście na fotorelację 🙂
Uzupełnijcie karty pracy „Olek i Ada” cz.5 s. 12 i 13
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/oa_kp_5_5/mobile/index.html#p=14
Popołudniu:
Poznajcie Syriusza- maskotkę Unii Europejskiej:
Posłuchajcie piosenki o Unii Europejskiej:
https://www.youtube.com/watch?v=5VVAotBHuiM
Na koniec uzupełnijcie proszę karty pracy „Olek i Ada” cz.5 s. 24-27 postępując zgodnie z poleceniami
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/oa_kp_5_5/mobile/index.html#p=27
Pozdrawiam Was cieplutko i życzę udanego weekendu 🙂