Cześć Przedszkolaki 😀
Wstawać czas na ćwiczenia !!! 😀
- Dziecko siedzi skrzyżnie lub stoi i recytuje wiersz ilustrując jego treść: „Na dziwnej planecie Paula Dennisona, zabawni mieszkańcy tak się witają, jedną ręką za nos, chwytają, drugą po przeciwnej stronie ucha dotykają. Potem ręce zamieniają i do ponownego powitania zapraszają.
- Zabawa orientacyjno- porządkowa „Marsz i bieg”
- Ćwiczenia dużych grup mięśniowych „Słonko się schowało”
Dziecko skulone w przysiadzie, – „słonko schowało się”. Na hasło „słonko wschodzi coraz wyżej, wyżej” powoli wstaje i prostuje się, aż do stania z rękami wyciągniętymi do góry, którymi zatacza duże koła. - Zabawa z elementami biegu „Biegnij do drzwi”
Na hasło „biegnij do drzwi” dziecko biegnie z najbardziej oddalonego od nich pokoju. Po dobiegnięciu do drzwi wejściowych zatrzymuje się. Na hasło „biegnij do mnie” wraca do opiekuna. - Ćwiczenia uspokajające
Marsz po pokoju przy dowolnej piosence.
” Legenda o warszawskiej Syrence” posłuchajcie uważnie
Piękna Syrenka,
Co w morzu żyła,
Raz do Warszawy
Wisłą przybyła.
Zauważyli
Ją tam rybacy,
Gdy przeszkadzała
Im w ciężkiej pracy.
Rybacy dla niej
Życzliwi byli,
Bo się jej pięknym
Śpiewem wzruszyli.
Ale zły kupiec
Złapał ją w wodzie
I potem trzymał
W ciasnej zagrodzie.
Z żalu i smutku
Zaczęła płakać,
Na pomoc przyszedł
Jej syn rybaka.
Syrenka za to
Podziękowała
I bronić miasta
Przyobiecała.
Od tamtej pory
I dniem, i nocą
Służy Warszawie
Swoją pomocą.
Na pewno uważnie słuchaliście i bez problemu odpowiecie na kilka pytań
− Gdzie mieszkała Syrenka?
− Co zrobił Syrence kupiec?
− Kto uratował Syrenkę?
− Co obiecała Syrenka w podziękowaniu za ratunek?
Syrenka jest herbem miasta Warszawy, która jest stolicą naszego kraju. Przez Warszawę płynie rzeka Wisła. Jest to największa rzeka w Polsce. ( drodzy rodzice pokażcie dzieciom herb z Syrenką – porozmawiajcie o jej wyglądzie )
Zapraszam Was w podróż do Warszawy
A teraz trochę policzymy i pokolorujemy
Policz i pokoloruj: ( drodzy rodzice potrzebna będzie kartka na której w jednym rzędzie narysowanych będzie 6 kółek, w drugim 5kwadratów, w trzecim 4 trójkąty, w czwartym 3 prostokąty). Zadanie dzieci polega na wykonywaniu waszych poleceń: policz ile jest kółek, ile kwadratów, ile jest prostokątów, a ile trójkątów. Teraz pokoloruj na zielono 3 koła, na czerwono 4 kwadraty, na żółto 3 trójkąty, a na niebiesko 1 prostokąt.
Miłego dnia – Miś Zyś