Witajcie drogie Smerfy 🙂
- Dzisiaj zaczynamy od ćwiczeń porannych
https://www.youtube.com/watch?v=InxomdEHL8M
- Zabawa matematyczna „Gdzie jest…?”
obrazek przedstawiający las ( w link-u str.34-35)
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/oa_kp_4_2/mobile/index.html#p=1
Rodzic pokazuje obrazek. Prosi dziecko, aby opisało, gdzie jest jakiś przedmiot/jakieś zwierzę itp. (np. Gdzie jest drzewo?). Chodzi o to, aby dziecko używało słów określających położenie przedmiotów w przestrzeni (na, pod itp.)
- Słuchanie wiersza B. Formy „Dzieci dbają o środowisko”.
W zgodzie z przyrodą
żyją wszystkie dzieci.
Kochają jasne słonko,
które na niebie świeci.
Nie łamią gałęzi,
dbają o rośliny,
podczas wycieczek do lasu
nie płoszą zwierzyny.
Często też dorosłym
dobry przykład dają –
w wyznaczonych miejscach
śmieci zostawiają.
- Stworzenie kodeksu przyjaciela przyrody na podstawie wysłuchanego wiersza.
potrzebne będą: tekst wiersza “Dzieci dbają o środowisko”, arkusz kartonu, klej, obrazki przedstawiające: podlewanie roślin, łamanie gałęzi (przekreślone), czysty las ze zwierzętami, kosze do segregowania śmieci (mogą być też inne obrazki o pozytywnym wydźwięku- jeśli nie macie można narysować lub napisać), kredki
rodzic ponownie czyta wiersz, (jeśli macie w odpowiednich miejscach pokazujecie obrazki).W kolejnym etapie dzieci omawiają pozytywne zachowania, które mogą świadczyć o tym, że są przyjaciółmi przyrody. Następnie przyklejają obrazki na kartonie. Jeśli mają jakieś pomysły, mogą je narysować.
- ćwiczenie karty pracy ( w link-u str.37)
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/oa_kp_4_2/mobile/index.html#p=1
dzieci nazywają kwiaty na zdjęciach, opowiadają o budowie kwiatka na podstawie tulipana, określają czego potrzebują rośliny, aby rosnąć
- Quiz dydaktyczny „Jak dbamy o przyrodę?”
Dzieci odpowiadają poprzez podskok (prawda) lub kucanie (fałsz). Dobrze, aby każda odpowiedź była przez dzieci uzasadniona.
Przykładowe zdania:
− Zwierzęta nie czują, kiedy się im dokucza.
− Śmieci powinno się wyrzucać do specjalnych pojemników, a jeśli ich nie ma – do kosza.
− Każda woda, którą pijemy, powinna być czysta.
− W lesie wolno krzyczeć.
− Warto sadzić kwiaty w ogrodzie.
- Odznaka ” Przyjaciel przyrody”
spróbujcie zrobić własną odznakę – Przyjaciela Przyrody, według własnych pomysłów , pamiętajcie żeby przynieś ją do przedszkola
- Spacer po okolicy-obserwowanie działań proekologicznych.
Podczas spaceru dzieci obserwują, czy w pobliżu znajdują się kosze i miejsca do segregowania śmieci (specjalnie do tego przeznaczone pojemniki). Dzielą się także spostrzeżeniami, czy otoczenie jest czyste, czy nie.
Miłej zabawy 🙂