Piękno przyrody
Dzień dobry przedszkolaki !
Dzisiaj obchodzimy Dzień Ziemi.
Zapraszam do ćwiczeń porannych:
Rodzic lub opiekun | dziecko |
Dzieci drogą maszerują | maszeruje w dowolnym kierunku, |
czasem lekko podskakują.
Hop, wysoko, hop, |
wykonuje dwa podskoki obunóż, |
skok daleko, skok. | wykonuje dwa skoki w przód, |
Kiedy marszu dosyć mają, to do domu wnet wracają. |
robi w tył zwrot i maszeruje w miejscu, |
Hop, wysoko, hop, | wykonuje dwa podskoki obunóż, |
skok wysoko, skok. | a potem – dwa skoki w przód, |
Rozglądają się ciekawie, | robią daszek nad oczami, |
kto na skrzypcach zagrał w trawie. | spoglądają: raz w lewą stronę, raz w prawą stronę, |
A tak dylu-dylu da pięknie konik polny gra. |
naśladuje grę na skrzypcach.
|
Otwórzcie, proszę książki i uważnie przyjrzyjcie się ilustracji, poproście kogoś starszego od siebie o przeczytanie wiersza poniżej – Karty pracy „Olek i Ada” cz.4 s.72-73
Odpowiedzcie na pytania:
Jakie zwierzęta wymienione zostały w wierszu?
Wskaż je na obrazku?
Dlaczego dla zwierząt kwitnie łąka i rośnie dla nich las?
Co oznaczają słowa: Jak i ty – żyją tylko raz?
Proszę, by dziecko wypowiadało się swobodnie. Proszę, by Rodzic ewentualnie uzupełniał wypowiedzi.
Podobnie jak ludzie – także rośliny i zwierzęta mają tylko jedno życie. Dlatego należy szanować przyrodę i każde żywe stworzenie.
Wiele roślin i zwierząt, które zagrożone są wyginięciem jest pod ochroną, tzn. roślin tych nie wolno zrywać ani niszczyć w ich naturalnym środowisku, a zwierząt płoszyć, niszczyć ich siedlisk (gniazd, nor itp.) lub zabijać.
Karty pracy „Olek i Ada” cz.4 s. 32 Obejrzyj uważnie obrazki.
Czy pamiętasz jak nazywają się te kwiaty?
(w pierwszym szeregu od góry – krokus, sasanka; w drugim – zawilec, przylaszczka)
To jest przebiśnieg
A to przylaszczka
Między innymi te rośliny są chronione. Zapamiętajcie ich wygląd i nazwy.
Karty pracy „Olek i Ada” cz.4 s. 37
Wykonaj zadania zgodnie z poleceniami na kartach pracy.
Zwierzęta też podlegają ochronie, zobaczcie niektóre:
Orzeł przedni
Dzięcioł duży
Karty pracy „Olek i Ada” cz.4 s. 33
Zdjęcia: czajka (pierwszy obrazek po lewej)
bocian biały (pierwszy obrazek po prawej)
Ryś
Niedźwiedź brunatny
Wilk
Karty pracy „Olek i Ada” cz.4 s.79
Wykonaj zadania zgodnie z poleceniami na kartach pracy.
Posłuchaj piosenki wyklaskując, wytupując lub wystukując np. klockami jej rytm.
https://www.youtube.com/watch?v=JIEDy5UiRPU
Życzę miłej zabawy