Witajcie kochane Skrzaty 🙂 w ten słoneczny piękny dzień
Dzisiaj zaczynamy od ćwiczeń porannych
https://www.youtube.com/watch?v=InxomdEHL8M
- Posłuchajcie wiersza ” Ekologia”
Jest Ci ekologia bliska?
Nie zaśmiecaj środowiska!
Po pikniku, po biwaku
Zawsze sprzątaj przedszkolaku!
Nie rozrzucaj wkoło śmieci!
Śmieć do kosza zawsze leci
Dobrze, gdy do właściwego
Segregację znaj kolego!
Szanuj zieleń, nie depcz trawy
I wybieraj do zabawy
Otoczenia odpowiednie
Niech przy Tobie kwiat nie więdnie!
Dbaj o ilość lania wody
Nie lej tylko dla przygody
Woda ważna jest dla życia
Czysta – zdatna do użycia
Wody więc nie zanieczyszczaj
Jeśli ekologia bliska
By też mogły żyć zwierzęta
I rośliny – zapamiętaj!
Dbaj o otoczenie całe
Źródła mocy doskonałe
Czerp energię z wiatru, słońca
Nie świeć światła tak bez końca
- rozmowa na temat wiersza
-co to jest Ekologia?
Ekologia jest jedną z nauk która najprościej rzecz ujmując zajmuje się przyrodą – czyli wszystkim, co nas otacza. Ekologia w dosłownym tłumaczeniu z języka greckiego oznacza naukę o domu. Środowisko to przecież nasz dom – miejsce, w którym żyjemy.
-jak dbać o przyrodę, żeby była czysta?
-dlaczego musimy dbać o środowisko?
-co się stanie kiedy nie będziemy dbać o naszą przyrodę?
- Zabawa przy piosence „Ekologia” z wykorzystaniem zielonych skrawków bibuły
https://www.youtube.com/watch?v=tRjjS-Pw9Fg
słowa do piosenki
Ekologia – słowo znane,
W całym świecie powtarzane.
Znaczy, by nie było śmieci
i świat czysty miały dzieci.
Kto chce chronić środowisko
Musi o nim wiedzieć wszystko
Więc dlatego dziś się uczmy
Jak najlepiej chronić je.
Mrówka, ptak, czy jakieś zwierzę,
Czysty domek chce mieć przecież.
A gdy tylko patrzy wkoło,
To co widzi? Wszędzie śmieci,
Więc z przyrodą żyjmy w zgodzie
I od święta i na co dzień.
Każdy śmieć do kosza włóż
Wtedy czysto będzie już!
Zapraszam do zajęć ruchowych metodą R. Labana
https://www.youtube.com/watch?v=jdLlJHuQeNI
- „Przywitanie ” – Dziecko maszeruje po obwodzie koła z chustką machając nią nad głową – pozdrawia swoich kolegów.
Dziecko porusza się po pokoju w rytm muzyki. Na przerwę w muzyce, kłania się w wymyślony przez siebie sposób, wg własnej inwencji.
- Zabawa orientacyjno-porządkowa „Idziemy na spacer”.
- Dziecko biega, skacze, tańczy bawiąc się chustką w rytm muzyki granej. Na przerwę w muzyce, przykrywa się chustką tak, aby jak najmniej było go widać – chowa się przed deszczem. Powtórna gra jest sygnałem do ponownego ruchu.
Część główna
- Ćwiczenie wyczucia i orientacji w schemacie własnego ciała. Rozwijanie gibkości ciała.
- Dziecko rozkłada na podłodze chustkę i staje na niej. Rodzic wypowiada hasła np.: dotykamy nos z kolanem, czoło z kolanem, palec wskazujący z nosem, łokieć z czołem, kto potrafi, to czoło z podłogą.
- ”Kwiatek” – Dziecko skulone siada na rozłożonej chustce. Wsłuchuje się w muzykę a ciało stopniowo rozwija się i rośnie do góry; dziecko pokazuje, jak rośnie kwiatek (według własnych pomysłów).
- Wyczucie przestrzeni i ciężaru/siły ciała.
- „Powrót ptaków” – Dziecko swobodnie tańczy z chustą w rytm muzyki, naśladując lot wybranego przez siebie ptaka. Gdy usłyszy dźwięki wysokie – „ptaki” wysoko przelatują ponad chmurami, aż do wyskoku; na dźwięki niskie – „ptaki” nisko lądują do gniazd lub na ziemię w poszukiwaniu pożywienia – aż do czołgania.
- „Gniazdo os” – Podczas wolnego tempa w muzyce dziecko powoli, ostrożnie na palcach podkrada się do gniazda. Na szybkie tempo w muzyce, osy wyleciały z gniazda, dziecko ucieka, opędzając się rękami. Kładzie się na podłogę, tarzają się, wymachują rękami i nogami.
- „Kwitnący Przebiśnieg” – Dziecko z całych sił zgniata chustkę w dłoniach, próbując schować ją w garści. Następnie powoli otwiera ściśniętą dłoń i obserwuje, jak chustka (przebiśnieg) się rozwija.
- Rozwijanie wyczucia płynności ruchów.
- „Tęcza” – Dziecko w czasie muzyki chustką, jak pędzlem, maluje tęczę na niebie.
- „Kolorowe motyle” – Dziecko swobodnie porusza się w takt muzyki, płynnie falując chustką naśladuje fruwające motyle. Na przerwę w muzyce, rozkłada chustkę na podłodze i siada na nich delikatnie, jak motyl na kwiatku.
Zakończenie
- Ćwiczenie przeciw płaskiej stopie „Wiej wietrzyku”.
- Dziecko w siadzie podpartym próbuje chwycić palcami stopy chustkę i machać nią w prawą i lewą stronę oraz w górę i w dół, następnie zmieniają stopę.
- Ćwiczenia oddechowe „Falująca chustka”.
- Dziecko trzyma rozłożoną chustkę w rękach, dmucha na nią delikatnie lub mocno, obserwując w jaki sposób się porusza. rodzic zwraca uwagę na nabieranie powietrza nosem, a wydychanie ustami.
- Zabawa uspokajająca „Posłuszne chustki”.
- Dziecko maszeruje po pokoju z delikatnymi wymachami chustki nad głową; następnie odkłada chustkę.
Miłej zabawy 🙂