Witajcie drogie Skrzaty 🙂
na dzisiaj przygotowałam dla Was:
- Ćwiczenia logopedyczne usprawniające narządy mowy – język, wargi, żuchwę.
potrzebne będzie nam lusterko, rodzice demonstrują prawidłowe wykonanie ćwiczeń, dzieci powtarzają je kilkakrotnie
Rzeka – dzieci naśladują łódkę płynącą po rzece od brzegu do brzegu – poruszają językiem pomiędzy otwartymi kącikami ust. Następnie naśladują odgłos rzeki: plum, plum, plum.
Rybki – dzieci naśladują rybki, które wyskakują z wody – unoszą czubek języka w stronę nosa, a po chwili opierają go o górne zęby, kilkakrotnie powtarzają ten ruch.
Pszczółki – dzieci naśladują ruchy latających pszczół – opierają język o wewnętrzną stronę górnych zębów, a następnie język opada do wewnętrznej strony dolnych zębów.
Miód – dzieci naśladują misia, który zjadł baryłkę miodu i oblizuje się po jego zjedzeniu – prowadzą język ruchem okrężnym po górnej i po dolnej wardze.
Czyste powietrze – dzieci wdychają świeże powietrze – wciągają powietrze nosem i wypuszczają ustami.
Wąż – wśród trawy sunie wąż, dzieci naśladują odgłos syczenia węża na głosce sssssss – opierają język o dolne zęby, rozciągają wargi szeroko – jak do uśmiechu. Kontrolują w lusterku, czy język nie wychodzi przed zęby.
- Słuchanie wiersza„ Co to jest przyroda?” D. Gellner.
To drzewa i kwiaty i liście i woda
Motyl nad łąką, biała stokrotka
Szanuj przyrodę, kochaj przyrodę
Kwiatom w doniczkach nie żałuj wody
Przyroda jest wokół, wszędzie ją spotkasz
Ptak rozśpiewany, gadające świerszcze
Powiedzcie, co jeszcze?
Dbaj o trawniki! Niech koło domu
Będzie wesoło, będzie zielono.
Zastanówcie się:
– Co to jest przyroda?
– Dla kogo Ziemia jest domem?
– Dlaczego musimy dbać o przyrodę?
- „Jestem drzewem” – zabawa dramowa.
Dzieci interpretują ruchem i gestem opowiadanie Rodzica wcielając się w rolę drzewa:
Wyobraź sobie, że jesteś malutkim drzewkiem. Zasadziły je dzieci tuż na skraju lasu. Drzewo rosło powoli przez wiele, wiele lat. Wiatr poruszał delikatnie jego listkami. Czasami, kiedy był w złym humorze, wiał z ogromną siłą i wtedy drzewo wyginało się na wszystkie strony, gałęzie pochylały się mocno, raz w jedną, raz w drugą stronę. Drzewo najbardziej lubiło, kiedy padał na nie mały, delikatny deszczyk. Z radości wznosiło gałązki wysoko, wysoko i zdawało się, że jest coraz wyższe i wyższe.
Po wysłuchaniu opowiadania dzieci opowiadają o swoich odczuciach, kiedy były drzewem.
Porozmawiajcie z dziećmi na temat zachowania się w lasach, parkach, nad rzekami, – aby były czyste.
Co należy robić ze śmieciami takimi jak: papiery, butelki itp.?
Dlaczego należy dbać o nasze środowisko?
Co powinniśmy zrobić, aby wszyscy ludzie pamiętali o tym, ażeby nie zaśmiecać, nie niszczyć naszego środowiska?
- Zapraszam Was do obejrzenia bajki edukacyjnej „RADY NA ODPADY” (bajka w link-u)
https://www.youtube.com/watch?v=0WS8vo0iD2k
Po obejrzeniu bajki edukacyjnej porozmawiajcie z dziećmi na jej temat np.
– Co by było, gdyby nie było koszy na śmieci?
– Dlaczego powinny być kosze na śmieci?
– Czy korzystacie z koszy na śmieci?
– Czy należy segregować śmieci? Dlaczego? Jak?
- Teraz zapraszam Was Kochane Skrzaty i Waszych Rodziców do ćwiczeń z plastikowymi butelkami napełnionymi wodą.
Marsz z butelkami – ćwiczenia mięśni ramion, barków: marsz po kole, zabranie butelki z wyznaczonego miejsca: a) rytmiczny marsz z uderzaniem ręką o butelkę – 1 koło b) podnoszenie butelek nad głowę i uderzanie w rękę – 1 koło c) trzymanie butelek przed sobą na wyciągniętych rękach, wykonywanie ruchów naprzemiennych. Powtórzenie x 2 |
Znikająca butelka – ćwiczenie bieżne, orientacyjno-porządkowe: dziecko stoi w przy wyznaczonej nodze. Na klaśnięcie rodzica, dziecko i rodzic biegają pośród butelek, bez potrącania. Na kolejne klaśnięcie, stają wyprostowani przy jakiejkolwiek butelce. |
Trening bokserski: ćwiczenie mięśni rąk, nóg: bieg w miejscu, wyrzucanie na przemian rąk z butelkami przed siebie, do siebie. |
Wyścigi rzędów – ćwiczenie sprawności ogólnorozwojowej, sprytu |
Relaks: ćwiczenia oddechowe: dziecko stoi w rozsypce z butelkami w rękach, wznosi ręce do góry z wykonaniem wdechu, następnie wydech i opuszczenie rąk. Stawiają butelkę na ziemi. |
„Taniec z butelką” dziecko tańczy wg własnego pomysłu do ulubionej piosenki.
Wylewanie wody z butelki (można podlać kwiatki). Nie wyrzucajcie na razie butelki, przyda Wam się popołudniu… 🙂 |
MIŁEJ ZABAWY!!!