Witajcie Kochane Skrzaty 🙂
Czy zastanawialiście się kiedyś po co hodujemy zwierzęta? Dzisiaj spróbujemy odpowiedzieć sobie na to pytanie.
Na początek zapraszam Was do obejrzenia krótkiego filmu pt. „Zwierzęta na wsi”. Jestem bardzo ciekawa, czy uda Wam się odgadnąć co to za zwierzę po samym kształcie i odgłosie?! Gotowi? Zaczynamy
https://www.youtube.com/watch?v=hO2a3KUBuzE
Jestem pewna, że świetnie sobie poradziliście.
A czy wiecie, co każde z nich lubi jeść, jak nazywają się ich domy i dlaczego każde z tych zwierząt jest potrzebne nam, czyli ludziom? Na te i inne pytania znajdziecie odpowiedź w przygotowanym materiale:
https://www.youtube.com/watch?v=xrgowwp1V-U
Teraz przyszła pora, żeby troszkę się poruszać. Zapraszam Was do zabawy przy znanej chyba wszystkim piosence „Kaczuszki” (zaproście całą rodzinę do zabawy)
Przygotowałam dla Was również propozycje dwóch aktywności inspirowanych metodą M. Montessori:
- Pływa czy tonie?
Drodzy Rodzice – przed wykonaniem eksperymentu sprawdźcie proszę, czy Wasze Dziecko rozumie, co znaczy pojęcie „tonie” (opada na dno).
Do wykonania tego prostego eksperymentu potrzebujemy: tacę, a na niej sporą miskę/pojemnik napełniony wodą, przedmioty wykonane z różnych materiałów tj. drewniany klocek/klamerka, muszla, śrubka, plastikowy klocek/plastikowa łyżka, papierowa kartka itp., dwie miseczki do wyjmowania przedmiotów, małe sitko, które posłuży jako podbierak, ściereczka do wycierania mokrych przedmiotów i rozlanej wody.
Do miski napełnionej wodą wrzucamy po kolei przedmioty (pojedynczo, a nie wszystkie razem), a następnie obserwujemy, co się z nimi dzieje. Pytamy dziecko „Pływa czy tonie?”. Możemy zwrócić uwagę dziecka na to, z jakiego materiału wykonany jest dany przedmiot i czy coś się zmienia wraz z upływem czasu. Przedmioty wyławiamy i wrzucamy do odpowiedniej miseczki – jedna jest przeznaczona na przedmioty, które toną, druga na te, które unoszą się na powierzchni wody. Kiedy skończą się przygotowane przedmioty możemy poprosić dziecko, by przyniosło coś (np. jakąś małą zabawkę, klocek) i sprawdziło co się z nią dzieje po wrzuceniu do wody. Możecie również policzyć, których przedmiotów macie więcej – tych, które pływają, czy tych – które toną?
- Przyciąga czy nie przyciąga?
Kochani, zapytajcie Rodziców, czy macie w domu magnes. Do wykonania tego eksperymentu potrzebujemy: koszyczek z przedmiotami wykonanymi z różnych materiałów tj. metalowy guzik, muszla, śrubka, plastikowy klocek itp., magnes, dwie miseczki do segregowania przedmiotów. Wybieramy z koszyczka jeden przedmiot i za pomocą magnesu sprawdzamy, który z nich zostanie przyciągnięty, a następnie wkładamy do odpowiedniej miseczki.
Udanej zabawy!
Popołudniu:
- Zachęcam Was kochani do ulepienia z plasteliny dowolnego zwierzątka z wiejskiej zagrody. A może powstanie cała farma… 🙂
- Zajrzyjcie teraz do Waszej lodówki. Zgadnijcie, które produkty pochodzą od zwierząt mieszkających w gospodarstwie wiejskim? Czy macie w lodówce mleko? Obejrzyjcie film, a dowiecie się skąd wzięło się ono w waszej lodówce:
https://www.youtube.com/watch?v=y_gXAlEJCik - Karty pracy- strony 66 i 67
http://old.mac.pl/UserFiles/egzemplarze_okazowe_2018/przedszkole/olekiada/oa_kp_5_4/mobile/index.html#p=69