Witajcie Kochane Skrzaty 🙂
na dzisiaj przygotowałam dla Was:)
- zapraszam na krótką gimnastykę w rytm wesołej melodii…
Wystarczy posłuchać, popatrzeć i ćwiczyć. A więc zaczynamy: „Skaczemy, biegniemy”
https://www.youtube.com/watch?v=OZTYeTEZ2wA
- ćwiczenia logopedyczne usprawniające narządy mowy- język, wargi, żuchwę:
potrzebne będzie nam lusterko, rodzice demonstrują prawidłowe wykonanie ćwiczeń, dzieci powtarzają je kilkakrotnie
-jedziemy na wieś – dzieci wibrują wargami – naśladują samochód jadący na wieś.
-konik – dzieci naśladują kląskanie konika: mocno przyklejają język ułożony szeroko przy podniebieniu i odklejają go zdecydowanym ruchem. Pracy języka towarzyszy praca warg, które raz są szeroko rozłożone, a raz ułożone w dziobek.
-krowa – dzieci naśladują ruchy żucia, poruszając dynamicznie żuchwą.
-kot oblizuje się po wypiciu mleka – dzieci przesuwają językiem po górnej i po dolnej wardze, przy
szeroko otwartej jamie ustnej.
-pies gonił kota i bardzo się zmęczył – dzieci wysuwają język na brodę i dyszą.
-świnka – dzieci wysuwają wargi mocno do przodu, naśladują ryjek świnki.
-myszka bawi się w chowanego – dzieci wypychają policzki czubkiem języka od wewnętrznej strony: raz z jednej, raz z drugiej strony.
-miotła – dzieci naśladują gospodarza zamiatającego podwórko, przesuwając język od jednego do drugiego kącika ust, przy szeroko otwartych wargach.
- ćwiczenia słuchowe Jakie to zwierzę?
Rodzic wypowiada nazwy zwierząt sylabami lub głoskami, a dziecko podaje pełną nazwę np.: ku – ra, k-r-o-w-a, itd.
- Słuchanie wiersza pt.,, Podwórkowa awantura”
Kura gdacze, kaczka kwacze – goni kurę mokrą raczej.
Gęś też syczy, kogut pieje. Gwałtu! Rety! Co się dzieje?
Ryczy krowa, świnia kwiczy, a indyk się rozindyczył.
Kot mysz goni, głośno miauczy. – Dość awantur! Już wystarczy!
Tak pies Burek głośno szczeka i już słychać go z daleka.
Koza meczy: mee, mee, mee… – Czego psisko mądrzy się?
Dla ochłody – wiadro wody poleją na głowy, brody!
Wyszły z mody awantury! A sio, gęsi, a sio, kury!
– Powiedziała, co wiedziała, białą brodą pokiwała, pochyliła nisko rogi.
– Cisza! Spokój! Zejść mi z drogi!
Awantura się skończyła, bo ta koza groźna była.
Rozmowa na temat treści wiersza:
jakie zwierzęta brały udział w podwórkowej awanturze?
kto próbował je uspokoić i w jaki sposób to zrobił?
jakie głosy wydawały zwierzęta?
- Obejrzyj obrazek. Odszukaj i nazwij przedstawione na nim zwierzęta. Posłuchaj tekstu czytanego przez Rodzica. Naśladuj głosy zwierząt z wiejskiego podwórka. – Karta pracy „Olek i Ada” cz. 4, str. 62 – 63
Karty pracy „Olek i Ada” cz.4 s. 64 i 65
Wykonaj zadania zgodnie z poleceniami na kartach pracy.
- Zapraszam do ćwiczeń (ubierzcie się w coś wygodnego)
Ogon pawia – ćwiczenie dużych grup mięśniowych.
Dziecko (paw) stoi na dywanie. Unosi w górę wyprostowane ręce. Jego dłonie stykają się wewnętrzną stroną. Na klaśnięcie bardzo powoli opuszcza wyprostowane ręce: paw rozkłada ogon.
Przestraszona kurka – ćwiczenie z elementem równowagi.
Dziecko stoi na jednej nodze i macha ramionami (skrzydłami) – kurka przestraszyła się szczekającego pieska.
Konie w stajni – zabawa ruchowa z elementem czworakowania.
Dziecko (koń) staje pod ścianą (w stajni). Na hasło: Konie, na łąkę – wychodzi na czworakach i spaceruje po łące, skubiąc trawę. Na hasło: Konie, do stajni – wraca do stajni (staje się pod ścianą).
Kurczątka i jastrząb – zabawa z el. biegu
Dziecko (kurczątko) biega na palcach po pokoju. Na hasło: Jastrząb – przykuca i chowa głowę w ramiona.
Sprytny kotek – zabawa ruchowa z elementem pełzania.
Rodzic umieszcza np. między krzesłami sznurek (mniej więcej na wysokości kolan dziecka). Dziecko (kot) ma przejść pod sznurkiem (płotkiem) tak, aby go nie dotknąć. Jeśli dziecko dotknie sznurka, próbuje przejść kolejny raz.
Wszystkie zabawy powtarzamy kilkakrotnie.
Miłej zabawy 🙂