Witajcie ponownie Skrzaty 🙂
Popołudnie zaczniemy od zabawy paluszkowej „Fasolka i groszek” B. Gawrońskiej
Rodzic czyta, a Wy pokazujecie:
Wspina się fasolka na płotek, na płotek ( rączki ułożone w pięści przenoszą się jedna nad drugą coraz wyżej)
A za tą fasolką idzie w górę kotek ( palcami wskazującymi obu rąk idziemy po nogach od bioder do kolana)
Po drewnianym płotku groszek w górę pnie się (rączki ułożone w pięści przenoszą się jedna nad drugą coraz wyżej)
Za nim mały ślimak domek mały niesie ( dłonie wyprostowane na udach posuwają się do kolan ruchem zwijającym)
Następnie proponuję ćwiczenia słuchowe „Co jest w koszyczku?”:
Synteza sylabowa (składanie wyrazów z sylab):
- co słyszycie? Pi-san-ka ( pisanka)
- ile słyszycie sylab?
- ba-ra-nek (baranek)
- ile słyszycie sylab?
- na jaką głoskę zaczyna się słowo baranek?
- jakie znacie jeszcze inne słowa zaczynające się na głoskę b?
- co znajduje się na końcu wyrazu sól?
Na koniec zajrzyjcie proszę do kart pracy i wykonajcie zadania zgodnie z poleceniami (strony od 54 do 57)
POWODZENIA KOCHANI 🙂