Smerfy, Smerfy!!!
Pomocy!!! Ratunku!!! – zaplątałem się w naszych kolorowych szarfach…
Dzisiaj Wam też potrzebne będą „szarfy” zrobicie je z pasków od szlafroków lub od sukienek Waszych mam. 😀
Mam nadzieje że szarfy już zrobione – To ćwiczymy!!!
- W dowolnych miejscach w pokoju rozkładamy szarfy . Swobodny marsz między nimi w rytmie muzyki np. piosenka „ Idzie do nas Wiosna”
- Na przerwę w muzyce dzieci podchodzą do najbliżej leżącej szarfy i przeciąga ją od dołu do góry. Po wykonaniu zadania, kiedy ponownie usłyszą muzykę maszerują swobodnie między szarfami, na następną przerwę w muzyce przeciągają szarfy od góry do dołu i tak kilka razy.
- Dzieci przechodzą do leżenia tyłem. W rękach wyciągniętych wzdłuż tułowia trzymają szarfy. Unoszą je powoli nad głowę i z powrotem opuszczają.
- Dzieci stają w lekkim rozkroku twarzami zwrócone do prowadzącej. W prawych rękach trzymają szarfy. Na hasło „machamy do mamy” unoszą ręce w górę i wykonują płynne ruchy raz w lewo, raz w prawo.
- Dzieci przechodzą do leżenia na plecach. Przed stopami leżą szarfy. Na hasło „unosimy szarfy”, chwytają stopami szarfy i powoli unoszą je do góry, a następnie powoli opuszczają nogi na podłogę.
- Dobierają się parami. Jedno dziecko zakłada szarfę – konik, drugie trzyma szarfę w rękach. Podskakują z nogi na nogę, po okręgu koła. Ćwiczenie powtarzamy kilka razy, dzieci zamieniają się rolami.
- Szarfy uformowane w kształcie koła. Przylegają jedna do drugiej. Dzieci wykonują podskoki obunóż przeskakując do kolejnych szarf.
- W trzech miejscach układamy trzy misie np. słonik, konik, małpka. Dzieci biegają po pokoju trzymając w rękach szarfy. Na hasło „łapiemy np. słonia” dziecko podbiega a do maskotki i nakłada na nią szarfę mówiąc „ mam cię”. (maskotek może być więcej – będzie trudniej)
- Marsz swobodny po okręgu koła za prowadzącym
Liczymy pisanki
( Drodzy rodzice żeby dzieciom łatwiej było liczyć to potrzebna jest wasza pomoc trzeba przygotować z maluchami 5 papierowych pisanek na których będą: na jednej kogucik, na drugiej słońce, na trzeciej laleczki, na czwartej kwiatuszki, na piątej gwiazdki zgodnie z treścią wiersza możecie wykorzystać naklejki, lub gazety – wyciąć kogucika i przykleić na pisankę…)
Smerfy teraz uważnie posłuchajcie wiersza
Pisanki
Pisanki, pisanki,
jajka malowane,
nie ma Wielkanocy
bez barwnych pisanek.
Pisanki, pisanki,
jajka kolorowe,
na nich malowane
bajki pisankowe.
Na jednej kogucik,
a na drugiej słońce,
śmieją się na trzeciej
laleczki tańczące.
Na czwartej kwiatuszki,
a na piątej gwiazdki.
na każdej pisance
piękne opowiastki.
Spróbujcie policzyć ile w wierszu jest pisanek.
Co jest na pierwszej, drugiej, trzeciej itd. pisance? Rodzice pomogą Wam zrobić te pisanki.
A teraz jak już macie 5 pisanek
Posłuchajcie ponownie wiersza i ułóżcie jajeczka w takiej kolejności jak w wierszu..
Odpowiedzcie na pytanie
Na której z kolei pisance są laleczki, gwiazdki itd.
Następnie możecie się pobawić w chowanie jednej z pisanek i odgadywanie której brakuje i jak była ozdobiona
A po obiedzie
Pobawcie się w zabawę Ciepło – zimno.
Wybieramy jakiegoś pluszaka, którego będziemy chować . Dziecko zasłania oczy lub wychodzi do innego pokoju. Druga osoba chowa pluszaka . Dziecko wraca i szuka misia rodzic pomaga mówiąc : zimno, ciepło, gorąco lub parzy.
Pozdrawiam Was gorąco Miś Zyś